top of page

חיפוש עזרים ברשת

סטודיו כסית מתמחה בעיצוב וייצור פתרונות לאנשים עם מוגבלויות.

הרבה לקוחות מגיעים אל הסטודיו עם בקשות לפתרונות אשר כבר קיימים בשוק, ובבדיקה ראשונית אנו עוזרים להם להגיע למוצרים שהם מחפשים. אחת המטרות שהצבתי לסטודיו כסית היא חדשנות, ולכן אם הפיתרון קיים והוא איכותי ומתאים ללקוח, לא נעצב לו אחד חדש, אלא נספק ללקוח קישור לקניה אשר תחסוך לו זמן ועלויות.

בשנים האחרונות חיפשנו ומצאנו לא מעט מוצרים און ליין. גם מוצרים הנמכרים בארץ במחירים גבוהים, נמצאו בקלות ברשת בחמישית המחיר. לדוגמא, חנות בארץ לאביזרי עזר לאנשים עם מוגבלויות מוכרת מתקן מזיגה לקומקום במחיר מופקע של 350₪, כאשר באינטרנט אותו מוצר עולה 17.5 יורו, כלומר 74ש"ח, סה"כ 276₪ פחות. גם אם המשלוח יעלה כמו המוצר, עדיין חסכנו 200 ₪.

אז איך מחפשים?

את ההפניה הראשונה שלי אני נותנת בשמחה לאתר של עמותת מילבת, אתר עזרים www.azarim.org.il. האתר אינו מכירתי אך תמצאו בו שלל פתרונות מכל הסוגים. בשל מגוון הפתרונות העצום הוא לעיתים קצת איטי, אך שווה את ההמתנה. קל לחפש וקל למצוא גם דברים שלא דמיינתם שקיימים, לכל מוצר הפניה למי מוכר בארץ ובעולם ואיפה, וכמעט תמיד גם לינק לאתר החברה.

כדי לא להתבלבל עם מגוון האופציות והמידע, אני מציעה פשוט להעתיק את שם המוצר באנגלית, או אם הוא לא מופיע באנגלית לתרגם אותו לאנגלית ולרשום באי ביי ו/או בגוגל יחד עם שם החברה היצרנית. בשלב זה ניתן להעתיק את שם המוצר ללא שם החברה, לעשות סקר שוק קצר ולראות את טווחי המחירים. כמובן שאם אתם מזמינים מחו"ל תאלצו לחכות כמה שבועות ולשלם על משלוח, אך פערי המחירים הם לעיתים כה גדולים - ששווה לשלם את המשלוח ושווה לחכות.

בעת החיפוש שימו לב לאיות ולמילים שאתם משתמשים בהן: שינוי של אות אחת יכול לחסום או לפתוח בפניכם עולם של פתרונות. אל תתביישו להיעזר ב GOOGLE TRANSLATE ולחפש את שם המוצר בכמה דרכים. אפשר להתייעץ עם מרפא בעיסוק או פיזיותרפיסט שעובדים במוסדות שיקום, כמו מרפאות שיקום כף יד לדוגמא, ולשאול על השם הנכון של הפיתרון המבוקש.

דרך נוספת למצוא מוצרים היא להיות יצירתיים ולא לחפש דווקא פיתרון ספציפי. אפשר לשאול בפורומים ולהציג את האתגר ולאו דווקא את הפיתרון שביקשתם, יתכן וקיים מוצר שיענה על יותר ממה שדמיינתם. אם תנסחו את הפניה בצורת שאלה ולא בצורת פיתרון תקבלו יותר רעיונות. בנוסף לפורומים יש קבוצות פייסבוק של אנשים עם מוגבלויות, ויש אנשי מקצוע שאפשר לפנות אליהם. ניתן גם להתקשר לעמותת מילבת ולבקש להתייעץ עם איילת 07-22230007.

ליצירתיים במיוחד שבינכם, אנשי ה DIY, לעיתים ניתן לייצר פתרונות פשוטים בקלות יחסית. למשל, אם קשה לאחוז מברשת שיניים, ניתן לעבות את אזור האחיזה עם ספוג. למניעת החלקה במקלחת, ניתן לקנות חומר שקוף מונע החלקה ולצבוע את הרצפה. אם אנשים עם מוגבלות ראייה לא רואים מדרגות ומכשולים בתוך הבית, ניתן להדביק עליהן פס של צבע בולט, מחומר שאינו גורם להחלקה. קחו את היצירתיות ממקום כלשהו בחייכם, בין אם זה שעת יצירה עם הילד, יצירתיות בעבודה היומית שלכם, יצירתיות בכתיבה, בישול, משחק, צילום, והכניסו אותה לחייכם האישיים. יום מלא במכשולים קטנים הוא יום מתסכל, קחו כמה שעות כדי לייצר בסביבת המחייה שלכם פתרונות אשר יהפכו את שגרת היומיום לנעימה יותר. עם זאת, היזהרו מהתמודדות עם פתרונות אשר דורשים בטיחות או מידע רפואי בעצמכם.

לפתוח את הראש הוא הצעד הראשון בדרך לפיתרון, ובעולם שלנו זהו המפתח שבעזרתו אנו מוכיחים ללקוחותינו שאת הרוב המכריע של האתגרים ניתן לפתור, ובמגוון דרכים. לעיתים עדיף להתייעץ עם מישהו יצירתי ולא פרקטי בלבד, כדי להגיע לפיתרון. זה יכול להיות כל מטפל, מעצב, מהנדס או חובבן שלא מקובע על דרך פיתרון אחת. אם כל אלו לא הועילו, חיפשתם ולא מצאתם, שאלתם ולא קיבלתם תשובה, אתם תמיד מוזמנים לשלוח אלי מייל ואני מבטיחה לענות בעצמי ולסייע ככל יכולתי: Tamar@CassitStudio.com. הייעוץ הוא ללא עלות.

אל תפחדו לשאול שאלה בלי לדעת את הפיתרון מראש, אף שאלה אינה מיותרת. שאלו את עצמכם לא רק מה מפריע לכם, אלא "מה אני רוצה לעשות", "למה אני רוצה לעשות את זה", על איזה צורך זה עונה? – ואז תוכלו לחפש פתרונות שונים לפי הצורך הבסיסי. אל תפחדו לומר את מה שאתם רוצים בקול רם, להיות סבלניים ואוהבים כלפי עצמכם ולתת לעצמכם סיכוי למשהו שיכול לשמח אתכם. החיים אינם מתחלקים לשחור ולבן, החיים הם מסע וכל רגע יכול להביא איתו משהו טוב. אופטימיות היא שם המשחק, ואנו מאוד מעריכים את האנשים שאמיצים מספיק כדי לתת לנו סיכוי לעבוד איתם.

"כזה אני שונה אולי מכל האחרים אבל מעריך יותר מכל את החיפוש"

לאו צה/ ספר הטאו

קצת לאחר תחילת כל פרויקט הלקוח מגלה כי התהליך עצמו הוא מפתיע, משמח, ופותח את הראש. הוא דורש סבלנות ואופטימיות אך גם מייצר אופטימיות. בסוף התהליך יכול להיות מוצר אחד, סט של מוצרים, הפניות לתרגילי שיקום וכן הלאה. הראייה שלנו היא רחבה וכוללת ייעוץ עם מהנדסים, מרפאים, מומחי חומרים, אנו שואבים השראה ממקורות שונים ומנתחים כל המרכיבים המשפיעים על הפעולה שאתם רוצים לבצע.

סטודיו כסית מקבל אליו בקשות מהקטנה ביותר ועד המורכבת ביותר. בסטודיו אנו ממציאים פתרונות חדשים או משפרים מוצרים קיימים שאינם מספקים או שאינם מתאימים ללקוח. אם הפיתרון לאתגר העומד בפניכם לא בנמצא, נשמח לארח אתכם בסטודיו בת"א לפגישת היכרות ולתת לכם הכוונה ראשונית על כוס קפה. לתיאום פגישה ניתן לשלוח מייל או להתקשר לטלפון 03-566-3030.

50 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page